یزدفردا "غلامحسين الهام تصريح کرد: مردم، حکومت را يکپارچه مي دانند و توقع اجراي عدالت بطور کامل در تمامي دستگاهها دارند و اگر در جايي ناراستي يا کاستي مشاهده نمايند آن را به کل نظام تسري مي دهند.

وزير دادگستري گفت: اقتدار دستگاه قضايي به قاضي محاکم است و اقتدار قضات نيز به شجاعت، درايت، عمق ديد و عقل و علم آنها وابسته است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت به نقل از ايرنا،غلامحسين الهام " در جمع اعضاي شوراي قضايي استان يزد افزود: بايد تمامي قضات از پايين ترين رده تا عالي ترين سطح از اقتدار برخوردار باشند.
وي اظهار داشت: همه انسانها داراي کرامت هستند و اگر ظلمي به آنان شده بايد حقشان ادا شود.
الهام به همکاري ادارات وابسته به دستگاه قضايي اشاره کرد و گفت: همانگونه که استقلال دستگاه قضايي بايد حفظ شود تعامل و همکاري اين ادارات با يکديگر مي تواند برکات بسيار خوبي به همراه داشته باشد.
وي تصريح کرد: مردم، حکومت را يکپارچه مي دانند و توقع اجراي عدالت بطور کامل در تمامي دستگاهها دارند و اگر در جايي ناراستي يا کاستي مشاهده نمايند آن را به کل نظام تسري مي دهند.
وزير دادگستري با اشاره به سياست هاي قضايي در زمينه بهداشت قضايي، کاهش جمعيت کيفري زندانها و کاهش آسيب هاي اجتماعي گفت: اجراي برنامه هاي آيت الله شاهرودي در اين زمينه ها نياز به همکاري دستگاههاي اجرايي کشور نيز دارد. به گفته وي بدون همکاري آنها تحقق کامل برنامه هاي دستگاه قضايي امکان پذير نيست. الهام اضافه کرد: مواردي نظير اجراي کامل طرح کاداستر ، ثبت املاک و شرکتها براي اجراي طرح ساماندهي خريد و فروش املاک از توقعات دولت است.
رييس کل دادگستري استان يزد نيز در اين نشست گزارش کاملي از عملکرد دستگاه قضايي استان در سالجاري ارائه داد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا